ΠΟΛΗ

ΣΤΟ 2o ΕΠΑΛ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΙΝΟΥΝ ΖΩΗ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΡΟΜΠΟΤΑΚΙ

ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ →ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ

Ο επεξεργαστής του μοιάζει με τούβλο. Ανήκει στην εταιρεία παιχνιδιών LEGO και είναι το ρομπότ των μαθητών της Β’ Λυκείου του 2ου ΕΠΑΛ Ναυπάκτου που φοιτούν στον Τομέα Πληροφορικής και Δικτύων. Ένα αυτοκινούμενο όχημα που ανεβαίνει σκαλοπάτια. Πριν από λίγες μέρες μετά από ώρες εργασίων και πειραματισμών στο εργαστήριο του μαθήματος “αρχές προγραμματισμού” οι εννέα μαθητέςτης τάξης του εκπαιδευτικού Μιχάλη Νοχού, κατάφεραν για πρώτη φορά να ενεργοποιήσουντο ρομπότώστε να ανέβει το πρώτο του σκαλοπάτι.

Μέχρι τα τέλη Απρίλη το project θα έχει τελειοποιηθεί και θα το παρουσιάσουν στο 8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας. Οι απορίες μας πολλές και όλες λύθηκαν ρωτώντας τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος. 


>Πόσα χρόνια ασχολείσαι με την ρομποτική;

Με τη ρομποτική στο ΕΠΑΛ ξεκίνησα πριν απο τρία χρόνια, αν και στο σχολείο είμαι από το σχολικό έτος 2001-2002, δηλαδή 17 χρόνια.

>Τι είναι το πρόγραμμα εκπαιδευτική ρομποτική με LEGO MINDSTORMS;

Η γνωστή σε όλους μας εταιρεία παιχνιδιών LEGO έχει φτιάξει ένα κιτ ρομποτικής το EV3 Mindstorms μέσω του οποίου μπορούμε να κατασκευάσουμε διάφορες μορφές ρομπότ και στην συνέχεια να φτιάξουμε το πρόγραμμα που θα το λειτουργεί. Οι μαθητές ουσιαστικά μαθαίνουν παίζοντας. Το σημαντικό στην δημιουργία του ρομπότ είναι το πρόγραμμα που θα φτιάξουν οι μαθητές και ουσιαστικά θα δώσει “ζωή” στο ρομπότ. 

>Που χρειάζεται να δώσει έμφαση για να μπορέσει ένας μαθητής να παρακολουθήσει το μάθημά σου; 

Οι μαθητές μου ανήκουν στον Τομέα Πληροφορικής, επομένως κατά βάση πρέπει να δώσουν έμφαση στην επιστήμη της Πληροφορικής, αλλά για την κατασκευή του ρομπότ εφαρμόζουμε την νέα τάση στην εκμάθηση τεχνικών μαθημάτων τη STEM δηλαδή τον συνδυασμό Science-Technology-Engineering-Mathematics. Ουσιαστικά εκτελούμε μια διαθεματική προσέγγιση της μάθησης συνδυάζοντας επιστήμες (π.χ φυσική), Τεχνολογία (π.χ η/υ, μικροεπεξεργαστές), Μηχανική και Μαθηματικά. 

>Τι χρειάζεται για λειτουργήσει το ρομποτάκι αυτόνομα; 

Ουσιαστικά αυτό που δίνει τη ζωή στο ρομπότ είναι ένας προγραμματιζόμενος μικροεπεξεργαστής που στο κιτ της LEGO ονομάζεται BRICK δηλαδή τούβλο. Του δόθηκε αυτό το όνομα γιατί πραγματικά μοιάζει σαν τούβλο.

>Το δικό σας ρομπότ τι ακριβώς κάνει;

Το δικό μας ρομπότ είναι ένα αυτοκινούμενο όχημα που μπορεί να ανεβαίνει σκαλοπάτια.

>Εξήγησε μας πως λειτουργεί το ρομποτάκι σας και τι ακριβώς κάνουν οι μαθητές στον προγραμματισμό του; 

Το ρομπότ αποτελείται από διάφορους κινητήρες και αισθητήρες τους οποίους οι μαθητές πρέπει να ελέγχουν μέσω του προγράμματος για να κάνει το ρομπότ συγκεκριμένες κινήσεις. 

>Πες μου με λίγα λόγια πως ένιωσαν όταν είδαν να μπαίνει σε εφαρμογή;

Καθόλη τη διάρκεια της κατασκευής υπήρξε ενθουσιασμός αλλά η πιο συγκινητική στιγμή για τους μαθητές ήταν, όταν κατάφεραν για πρώτη φορά να ανέβει το ρομπότ ένα σκαλοπάτι. Αλληλοσυγχαίρονταν και αγκαλιάζονταν μέσα στην τάξη με μεγάλο ενθουσιασμό. 

>Σε ποιο στάδιο είναι το πρότζεκτ;

Το ρομπότ είναι στις τελικές δοκιμές αφού τέλος Απριλίου πρέπει να το παρουσιάσουμε στο Φεστιβάλ. 

>Δηλαδή, σε ποιό διαγωνισμό θα πάρουν μέρος;

Με το πρότζεκτ αυτό θα λάβουμε μέρος στο 8ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας (http://8digifestait.blogspot.gr/) το οποίο για την φετινή σχολική χρονιά για το νομό μας θα πραγματοποιηθεί στο Αγρίνιο. Βέβαια, το σχολείο μας άρχισε να συμμετέχει από την προηγούμενη σχολική χρονιά (http://7digifestait.blogspot.gr/). Σκοπός μας είναι, τη νέα σχολική χρονιά να συμμετάσχουμε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, κάτι πολύ σημαντικό για το σχολείο μας.

>Του έχετε δώσει όνομα;

Όχι ακόμα, αλλά σύντομα θα το βαφτίσουμε

Σχετικά άρθρα